nepřihlášen | Přihlásit

[«] Zpět | Zobrazit úvodní príspěvek

Tóra x Bible x Korán

Certifikovaný muž Ebisek (25.07.2012 01:27:35) 833/833
Re (2): Britská novinářka
Odpověď na příspěvek od LadyLucy ( mailto:lucisekpusicek@seznam.cz ) z 22.07.2012 14:30:01:

No pochopitelně že v dětství chodit do kostela ovlivňuje lidi stejně tak jako krát na počítači 20 hodin denně mortalcombat... *47*

Muž Joe73 (24.07.2012 22:51:16) 832/833
Re (4): Britská novinářka
Odpověď na příspěvek od said5 z 24.07.2012 11:26:28:
Ozval se další příznivec křesťanství,kterého uspokojí jen oblečené striptizérky:)

Muž said5 (24.07.2012 11:26:28) 831/833
Re (3): Britská novinářka
Odpověď na příspěvek od Joe73 z 22.07.2012 17:32:06:
Ježiš taki přikazak provadet zapasy boxu v nejsvetejšim miste v Jeruzalema-v chrame kde on byl pohřben :-)
http://www.youtube.com/watch?v=T4Zbt9...8&feature=fvwrel

Asi Ježiš řikal počitat za svate i sedački! :-)
http://www.ridus.ru/news/38799/

http://www.youtube.com/watch?v=dp2hZy...&feature=related
A takhle Ježis přikazal dobrovolne křtit(divejte se od 2.26 až 2.50).A dal jde ukazka v jake "nouzi" žiji duchovni :-) Asi taki je to po Bibli.
Dal jde osviceni nočniho pabu.Aspon že striptizerky oblekli se jak se ma :-)
Dal jde opily duchovni-asi zazračne velke množstvi vody ve vino obratil :-)
Dal patriarcha prilita osobnim letadlem-a Ježiš nemel ani domov kde by sklonil hlavu...
Dal patriarch voli sviho boha(Putina).

Muž Joe73 (22.07.2012 17:32:06) 830/833
Re (2): Britská novinářka
Odpověď na příspěvek od LadyLucy ( mailto:lucisekpusicek@seznam.cz ) z 22.07.2012 14:30:01:
Deleatur by napsal, že Bible a Korán je prašť jako uhoď, u tebe s tvojí ohromnou náklonností ke křesťanství bych čekal, že to vyhrává Bible:) Kdysi jsem viděl skvělý dánský film Adamova jablka, ve kterém se slova Božího farář drží opravdu urputně. Kino kvůli tomu ale rozhodně nevystřílí:)

Muž LadyLucy (22.07.2012 14:30:01) 829/833
Re: Britská novinářka
Odpověď na příspěvek od Ebisek z 28.06.2012 00:14:07:

http://www.christianpost.com/news/jam...#WL806s0RuJQERSrw.99

To mu přikázala Bible nebo Korán?

Certifikovaný muž Ebisek (28.06.2012 00:14:07) 828/833
Britská novinářka
A to jim přikázala Bible, nebo Korán?

http://www.novinky.cz/zahranicni/svet...naha-a-osahaval.html

Muž Nes_Mysl (13.06.2012 15:22:52) 827/833
...?!
Ohledně Bible mě fascinuje jedna věc. Když se jakéhokoliv křesťana zeptáte, zda byl Ježíš Kristus žijící skutečný člověk, odpoví vám bez okolků, že samozřejmě byl. Ovšem, když se jich zeptáte na nějakou spornou pasáž, kterých je v Bibli dostatek, argumentují tím, že Bible je psána v obrazech.
Zvláštní na tom je už jen ten fakt, jak se mění přístup k Bibli. Ještě ve středověku se jí dění v Evropě podřizovalo, byla brána doslovně a ne obrazně. A nyní už se jedná jen o obrazy, metafory, přirovnání,...
A za druhé, když je tedy Bible v obrazech, jak mohou tak bezpečně říct, že Ježíš opravdu žil, když není doložena žádná zmínka o jeho životě v jiném díle, než křesťanských pilířích a samozřejmě Bibli, která je ovšem psána v obrazech, takže Ježíš Kristus vlastně vůbec žít nemusel. nebo to nemusel být člověk, je-li Bible v obrazech.
Osobně jsem ateista, nevěřím v Boha ani nějaká božstvo. Věřím v matku přírodu, věřím v nadání a věřím v sám sebe.

Muž light2010 (09.06.2012 17:33:26) 826/833
Islamista šokoval Belgičany: Respektujte nás, nebo zmizte
Za šíření náboženské nenávisti uvalila ve čtvrtek belgická prokuratura vazbu na člena tamní radikální islámské skupiny. Ten podle ní stojí za rozpoutáním náboženských nepokojů, které zuřily v Belgii minulý týden, a je autorem výroku, že pokud se Belgičanům islám nelíbí, ať ze své vlasti odejdou.

„Fouad Belkacem byl obviněn z podněcování nenávisti a násilí proti skupině obyvatel z důvodu jejich přesvědčení. Hrozí mu až rok za mřížemi,“ řekl podle serveru expatica.com mluvčí prokuratury v Antverpách Paul Van Tigchelt.

Belkacem (30), původem z Maroka, zastupuje na veřejnosti radikální muslimskou skupinu Šaría4Belgium, která usiluje o islamizaci Belgie. Na přední stránky novin se dostal minulý týden, když v Bruselu propukly násilné protesty proti zákazu nošení burek a nikábů, tedy oděvů a závojů, jimiž si zahalují tělo a obličej ženy v konzervativním islámském prostředí.

Násilnosti ze strany přistěhovalců propukly poté, co policistka zastavila ženu zakuklenou v nikábu a v souladu se zákony ji vyzvala, aby jej sňala a legitimovala se. Žena však na policistku zaútočila a přerazila jí nos.
"Nadřazené náboženství"

Belkacem ji za její agresivitu pochválil. Policistka podle něj může být ráda, že vůbec přežila. „My muslimové nemáme pro vás nevěřící a váš životní styl ani špetku úcty. Naše náboženství je nadřazené tomu vašemu. Pokud se vám to nelíbí, můžete se z Belgie odstěhovat,“ prohlásil.

Zahalování označil za chvályhodný projev cudnosti. „Ženy na Západě se chtějí vystavovat jako objekt touhy,“ řekl.

Nošení závojů zahalujících obličej na veřejnosti je v Belgii už téměř rok nezákonné, podobně jako ve Francii nebo Itálii. Tamní zákonodárci svůj krok vysvětlili tím, že opatření není namířené proti tradičnímu zahalení muslimek. Jde prý o to, aby bylo možné identifikovat osobu.

Muž said5 (07.06.2012 17:56:51) 825/833
PODOBY ZÁKAZU HLEDAT ZÁŠTITU U NEVĚŘÍCÍCH
Je mnoho různých podob a případů, kde se odráží islámský zákaz hledání záštity muslimů u nevěřících.
Zde vzpomeneme ty nejzákladnější a nejvíce rozšířené otázky:
1. Přijímat jejich nevíru, pochybovat, že je to vůbec nevíra, nebo upouštět od označování
nevěřících jako nevěřících, nebo chválit jejich náboženství. Alláh říká o nevíře a tom, kdo ji
přijímá:
Na toho, kdo zapře Boha poté, co již uvěřil - kromě toho, kdo byl donucen, zatímco
srdce jeho klidné bylo ve víře - a zejména na toho, kdo hruď svou nevíře otevřel,
dopadne hněv Boží a pro něj je připraven trest nesmírný. (Nahl:106).
Alláh jasně odlišil věřící a nevěřící i v jejich označení:
Ten, kdo popřel víru v Tághúta a věří v Boha, ten uchopil se rukojeti spolehlivé, jež
nikdy se neutrhne. A Bůh je slyšící, vševědoucí. (Bekara: 256).
Podle toho je věřícím jen ten, který přijal jako svou víru islám a odvrhl veškerá falešná
božstva.
Alláh říká o pokrytcích, kteří dávají přednost nevěřícím (arab. kuffár) před muslimy:
Což jsi neviděl, že ti, kterým dostalo se části Písma, věří v Džibta a Tághúta a hovoří o těch,
kdož neuvěřili: „Tito jsou správněji vedeni než ti, kdož uvěřili.“ (Nisá':51).
Na jiném místě je pak Alláh označuje za svedené šejtánem do bludu:
Což jsi neviděl ty, kdož tvrdí, že uvěřili v to, co ti bylo sesláno a co bylo sesláno před
tebou? A přitom chtějí předkládat své spory k rozsouzení Tághútovi, ačkoliv jim bylo
nařízeno, aby v něj nevěřili. A satan si přeje, aby zbloudili dalekým zblouděním. (Nisá
´:60)
2. Bezvýhradná láska a náklonnost k nim, bez ohledu na jejich nenávist k Pravdě a fakt, že je
Alláh odvrhl a nenávídí je pro jejich nevíru. Alláh říká:
Nenalezneš žádné lidi, věřící v Boha a v den poslední bez výhrad milovat ty, kdož se
protiví Bohu a poslu Jeho, byť to byli otcové jejich či synové jejich anebo bratři jejich
či rod jejich. Do srdcí těchto vepsal Bůh víru a podpořil je duchem od Něho
pocházejícím. A uvede je do zahrad, pod nimiž řeky tekou a v nichž nesmrtelní budou.
Bůh nalezl v nich zalíbení a oni nalezli zalíbeni v Něm - a tito tvoří stranu Boží! A což
nebudou ti, kdož ke straně Boží patří, blažení? (Mudžádila:22)
Sem spadá i zákaz spoléhat se na ně v záležitostech muslimů:
Neopírejte se o ty, kdož nespravedliví jsou, aby vás nepohladil oheň pekelný. A
nemáte kromě Boha ochránců žádných a jinou pomoc nedostanete. (Húd:113).
Pomoc, přátelství, bratrství a podpora je vzájemně jen mezi muslimy. Alláh říká:
Věřící muži a věřící ženy jsou si vzájemně přáteli a přikazují vhodné a zakazují
zavrženíhodné, dodržují modlitbu, dávají almužnu a jsou poslušní vůči Bohu a Jeho
poslu. Nad těmi se Bůh věru slituje, neboť Bůh mocný je i moudrý. (Tewba:71).
3. Uplatnit jejich zákony a pravidla v muslimských zemích, zavádět je a napodobovat je.
Alláh říká:
Což pak oni touží po rozsudcích z doby nevědomosti? Kdo může být pro lid pevně
přesvědčený lepším soudcem než Bůh? (al-Má´ida:50)
4. Brát si je za blízké přátele a důvěrníky v obecné rovině, jako pomocníky a podporovatele,
nebo jim prokazovat jakoukoli formu náklonnosti, na úkor islámu. Alláh zakazuje vše to:
Vy, kteří věříte! Neberte si židy a křesťany jako záštitníky, neboť oni jsou si přáteli
jedni druhým. Kdokoliv z vás se s nimi přátelí, ten stane se jedním z nich a Bůh věru
nepovede lid nespravedlivý. (Má´ida:51).
5. Podbízet se jim a být na ně shovívavý na úkor Pravého náboženství. Alláh říká:
Rádi by, aby ses jim vlichocoval ze zdvořilosti, a pak i oni by ti lichotili. (Kalem:9).
To zahrnuje např. sedět s nimi a přibližovat se k nim v době, kdy se vysmívají znamením Alláha. Alláh
říká:
A On seslal vám již v Písmu: „Když uslyšíte, že někdo popírá a tropí si posměch ze
znamení Božích, nesedejte si s nimi, dokud se nepohrouží do jiného rozhovoru, jinak
jim budete podobni.“ A Bůh věru shromáždí pokrytce i nevěřící v pekle všechny
vespolek. (Nisá´:140)
6. Svěřovat se jim a brát je jako poradce a konzultanty namísto věřících. Alláh říká:
Vy, kteří věříte! Neberte si jako důvěrníky nikoho kromě lidí z vás! Nevěřící
[pohane,zide,krestane,a pokrytci] neopominou vám škodit a přáli by si, abyste upadli
do nesnází. A již se stala nenávist jejich zjevnou v jejich ústech, však to, co skrývají
hrudi jejich, je ještě horší. A učinili jsme vám znamení jasnými, jste-li rozumní. A hle,
vy jste ti, kdož tyto lidi milují, zatímco oni vás nemilují; vy věříte v Písmo v jeho
celku, zatímco oni, když vás potkají, říkají „Uvěřili jsme“, když však zůstanou sami,
hryžou si prsty zlobou. Rci: „Zemřete zlobou, vždyť Bůh zná i to, co hrudě vaše
skrývají!“ Když se vás dotkne něco dobrého, zarmucuje je to, ale když vás postihne
neštěstí, radují se z toho. Budete-li však trpěliví a bohabojní, neuškodí vám nikterak
úklady jejich, neboť Bůh ve vědění Svém objímá vše, co dělají. (Álu 'Imrán:118-120).
Imámové Ahmed a Muslim zaznamenali, že Prorok ﻰﻠﺻ ﻪﻠﻟ& ; ;#65165; ﻪﻴﻠ& ; ;#65227; ﻭ ﻢﻠﺳ vyrazil na bitvu u
Bedru, a někdo z řad modloslužebníků šel za nim na al-Harra. Řekl: "Chtěl jsem vás sledovat
a připojit se k vám, a obdržet něco z válečné kořisti." Prorok ﻰﻠﺻ ﻪﻠﻟ& ; ;#65165; ﻪﻴﻠ& ; ;#65227; ﻭ ﻢﻠﺳ řekl: " Věříš
v Alláha a Jeho Posla? " On řekl: " Ne." Pravil Prorok ﻰﻠﺻ ﻪﻠﻟ& ; ;#65165; ﻪﻴﻠ& ; ;#65227; ﻭ ﻢﻠﺳ : " Vrat se,
nepotřebuji pomoc od modloslužebníka. "
Z těchto textů je zřejmé, že je zakázáno jmenovat nevěřící do pozice, kde by mohli zjistit
tajemství muslimů a spiknout se proti nim a napáchat různé druhy škod, např. jejich
uvádění do administrativních pozic, kde jsou nadřízenými muslimů a mohou je ponížit,
provozují své záležitosti, a bráni jim v praktikování jejich náboženství apod. Alláh říká:
Avšak Bůh vás rozsoudí v den zmrtvýchvstání a Bůh nedá nevěřícím možnost zvítězit
nad věřícími. (Nisá´ :141).
Imám Ahmad uvásí, že Abú Músá al-Aš'arí řekl: "Řekl jsem Omarovi: "Mám písaře křesťana."
On řekl: "Co je s tebou, přijde ti, že Alláh nevnímá?! Což jsi neslyšel slova Alláha: Vy, kteří
věříte! Neberte si židy a křesťany jako záštitníky, oni jsou si přáteli jedni druhým.
Kdokoliv z vás se s nimi spolčuje, ten stane se jedním z nich a Bůh věru nepovede lid
nespravedlivý. (Má´ida:51) ? Proč jsi nezaměstnal hanífa (tj., muslima)? Řekl jsem: "Vůdce
věřících, mohu mít prospěch z jeho práce a on udrží své náboženství pro sebe." On řekl:
"Nikdy jej nepřijmu, když ponižují Alláha. A nikdy je nepřivádějte blízko ke mně, když je Alláh
vyloučil ze Své milosti. '" [1]
Podobně bychom je neměli zaměstnávat v muslimských domácnostech, kde mohou vidět
naše soukromé záležitosti, jako se bohužel děje dnes, kdy jsou zaměstnáváni nevěřící v
muslimských zemích jako pracovníci, řidiči, zaměstnanci a chůvy v muslimských
domácnostech a rodinách.
Neměli bychom bez potřeby posílat své děti do školy nevěřících a vzdělávacích institucí
ideologie zla, do misijních institucí nebo je nechat žít u rodin nevěřících.
7. Nenapodobovat nevěřící v oblékání, vzhledu, řeči, atd., protože to naznačuje náklonnost k
osobě nebo osobám, které napodobuji. Prorok ﻰﻠﺻ ﻪﻠﻟ& ; ;#65165; ﻪﻴﻠ& ; ;#65227; ﻭ ﻢﻠﺳ pravil: „Kdo
napodobuje nějaký lid, je jednim z nich. " Je zakázáno napodobovat nevěřící ve zvycích a
věcech vnějšího vzhledu a chování, které jsou pro ně charakteristické . To zahrnuje např. i
holení vousů: necháme vousy růst dlouhé. Také sem spadá zákaz mluvit jejich jazykem,
vyjma v případě potřeby, stejně jako otázka oblečení, jídla a pití, atd. [2]
8. Pobyt v jejich zemích, kdy to není nutné. Alláh zakázal slabým a utlačovaným muslimům,
aby zůstali mezi nevěřícími, pokud jsou schopni odejit. On říká:ِ
Těch, kdož sami sobě ukřivdili a kteří povoláni budou anděly,[po smrti] se zeptají: V
jakém stavu jste byli?“ I odvětí: „Byli jsme poníženými na zemi.“ I řeknou jim andělé:
„Což nebyla země Boží dosti rozlehlá, že jste se nemohli vystěhovat?“ A obydlím
těchto bude peklo, a jak hnusný je to cíl konečný! Jen utištěným mužům, ženám a
dětem, kteří nemohli použít žádné lsti k vystěhování a nemohli nalézt správnou cestu
(Nisá´:97-98).
Nikdo nenalezne omluvu za pobyt v zemi nevěřících s výjimkou těch, kteří jsou opravdu slabí
a utlačovaní a nemohou z ní přesídlit, nebo těch, kteří pobývají mezi nimi kvůli platným
náboženským účelům, jako da‘wa a šíření islámu v jejich zemích.
Je zakázáno žít mezi nimi, pokud to není třeba. Prorok ﻰﻠﺻ ﻪﻠﻟ& ; ;#65165; ﻪﻴﻠ& ; ;#65227; ﻭ ﻢﻠﺳ řekl: „Já jsem
ten, kdo se zřekl zůstávat mezi modloslužebníky. “
9. Necestovat do země neveřících na dovolenou. V případě potřeby je povoleno vycestovat
tam za legitimním důvodem - například lékařské ošetření, obchod a vzdělávání v odborné
dovednosti, které nelze získat jiným způsobem. Když byla potřeba splněna, je povinny návrat
do muslimského světa.
Toto oprávnění je také dáno pod podmínkou, že dotyčný má dostatečné znalosti, aby
rozptýlil pochybnosti, kontroluje své fyzické touhy, prokáže jeho náboženství, je hrdý
muslim, oddálí se od zlých míst. Má si být vědom a být opatrný před úklady svých nepřátel.
Je také přípustné, a dokonce i povinné, cestovat do jejich zemí kvůli da’wa – islámské výzvě
a osvětě.
10. Chválit jejich civilizaci a kulturu a obdivovat se jejich chování a schopnostmi, aniž by
byly vzaty na vědomí jejich falešné ideologie a zkorumpované náboženství. Alláh říká:
A nevrhej zrak svůj žádostivě na to, co dali jsme některým párům z nich v užívání - to
nádhera pomíjivá je života pozemského, abychom je tím uváděli v pokušení; vždyť
štědrost Pána tvého lepší je i trvalejší. (Tá Há:131).
Je také zakázáno vzdávat jim pocty, dát jim tituly respektu, pozdravit je pozdravem míru jako
první [3] , dát jim ta nejlepší sedadla na shromážděních. Prorok ﻰﻠﺻ ﻪﻠﻟ& ; ;#65165; ﻪﻴﻠ& ; ;#65227; ﻭ ﻢﻠﺳ řekl:
„ Nezdravte pozdravem míru jako první žida nebo křesťana, a pokud se s nimi sejdete
na cestě, pak je zatlačte na nejužší část cesty. " [4]
11. Opouštění islámského kalendáře a jeho nahrazování kalendářem nevěřících, zejména
proto, že odráží jejich rituály a festivaly, jako je tomu v případě gregoriánského kalendáře
západních zemí, který je počítán od předpokládaného data narození Mesíha, mír s ním, což
je inovace, která je vymyšlena a nemá nic společného s náboženstvím 'Ísáovým (Ježíšovým).
Použití tohoto kalendáře znamená schválení jejich svátků a symbolů.
Aby se tomuto předešlo, sahába vymysleli kalendář pro muslimy během doby Omara, který
ignoroval všechny systémy nevěřících a vytvořil nový kalendář od data hidžry Proroka ﻰﻠﺻ
ﻪﻠﻟ& ; ;#65165; ﻪﻴﻠ& ; ;#65227; ﻭ ﻢﻠﺳ . To znamená, že je povinné lišit se od nevěřících v těchto záležitostech a i v
jiných, kde se jedná o věc odlišných vlastností. A Alláh je zdrojem pomoci.
12. Podílet se ve svém osobním volnu na svátcích nevěřících. Pomáhat jim slavit je,
blahopřát jim při těchto příležitostech, nebo navštěvovat místa, kde se konají takové oslavy.
Fráze az-zúr (překládaná jako faleš) ve verši:
A ti, kdož křivě nesvědčí, a když kolem řečí hnusných jdou, míjejí je důstojně
(Furkán:72)byl vykládán ve smyslu svátků nevěřících.
13. Užívat jejich jména, které mají špatný význam. Prorok ﻰﻠﺻ ﻪﻠﻟ& ; ;#65165; ﻪﻴﻠ& ; ;#65227; ﻭ ﻢﻠﺳ změnil jména,
jejichž významy jsou spjaty s přidružováním k Jedinému Bohu, jako například ‘Abdu l-‘Uzzá
(tj. služebník bohyně ‘Uzzá) a ‘Abdu l-Ka’ba (tj. služebník Ka‘by).
14. Hledat pro mrtvé z nich odpuštění a žádat pro ně u Alláha milost. Alláh říká:
Nepřísluší prorokovi ani věřícím, aby prosili za odpuštění pro modloslužebníky, byť i
to byli blízcí příbuzní, poté, co bylo jim jasně ukázáno, že stanou se obyvateli ohně
(Tewba:113) Tj. každý, kdo zemře ve stavu nevíry, stává se věčným obyvatelem ohně.
Tyto příklady mají za cíl přinést jasnou představu o tom, co se skrývá pod pojmem „zákaz
náklonnosti k nevěřícím.“ Žádáme Alláha, aby naše víra byla silná. A Alláh je zdrojem
pomoci.
zdroj: http://www.islam-qa.com/en/ref/2179/kaafir%20friends
autor: šejch Muhammed Sálih al-Munedždžid
Redakčně upraveno a doplněno.
[1] Abú Músá al-Aš’arí působil v té době ve vysoké administrativní pozici v tehdejším chalífátu.
[2] Zde je potřeba konfrontovat tyto skutečnosti se situací muslimů žijících na území Evropy uprostřed
nevěřící majority: 1. zvážit kdo vše má legální důvod k setrvání mezi nevěřícími – ten, kdo hledá
ochranu před útlakem ve své zemi, si musí být jist, že svobodu skutečně nenalezne v jiné muslimské
zemi. Kdo zde studuje, má se ubezpečit, jestli skutečně nemůže studovat mezi muslimy, pokud ne, je
jeho pobyt mezi nevěřícími legální, ale jen dočasně. Pokud tu někdo založí, nebo vybavuje obchod, také
to není důvodem k tomu, aby se zde usazoval. Jediným zcela legitimním důvodem setrvání v zemi
nevěřících je islámská osvěta. Podmínkou pro vše toto je však zároveň jistota, že takový pobyt neuškodí
jejich víře a nepovede k přijetí falešného světonázoru nevěřících. 2. Pro ty lidi, kteří mají legitimní
důvod zde setrvávat, je naopak nezbytné a bezpodmínečně nutné, aby znali jazyk a sociálně-kulturní
kontext daného území.
[3] Tj. pozdravem „as-selámu alejkum.“
[4] Imám Málik vztahuje tento hadís na nevěřící, kteří jsou ve válečném stavu s muslimy. S ním v tomto
souhlasí Ibn Kajjím. Každopádně hadís se s největší pravděpodobností nevztahuje na nemuslimy pod
dohodou – zimmí, dočasné chráněnce apod. Konec formulace podle některých komentátorů odkazuje
na princip, dle něhož sejde-li se v šarí’atském státě na úzké cestě, kde se není možno jeden druhému
vyhnout, nevěřící s muslimem, má nevěřící ustoupit muslimovi.

Muž light2010 (07.06.2012 16:33:00) 824/833
Re: ČÍM ISLÁM VÍTĚZÍ
Odpověď na příspěvek od said5 z 06.06.2012 20:39:06:

2.To již dneska neplatí a vždy to platilo jen napolo. Nikdo nemůže opustit islam a rozšiřování křestanství či jiné víry je trestáno a útoky na ně jsou tolerovány. Jak od muslimů šlechetné.

Na hlavní stránku Xchat.cz

© 42ideas s.r.o. 2024